نان خامه ای قیفی
آموزش شیرینی های خوشمزه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
لوازم قنادی کیت کت
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش شیرینی های خوشمزه و آدرس amozeshsherenii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
ayda

آرشيو وبلاگ
مرداد 1396
تير 1396


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:نان خامه ای قیفی, :: 12:8 :: نويسنده : ayda

 

 

نان خامه ای قیفی

 

آرد 1 لیوان  .  پودر خمیر مایه فوری 1 قاشق چایخوری  .  آب ولرم 1/4 لیوان  .  کره 3 قاشق غذاخوری

نمک 1/8 قاشق چایخوری  .  سفیده تخم مرغ 2 عدد  .  پودر قند یا شکر 2 لیوان  .  آبلیمو 2 قاشق چایخوری

 

نان خامه ای

 

طرز تهیه : پودر خمیر مایه فوری را با آب ولرم مخلوط کنید و 5 دقیقه استراحت دهید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه آرد الک شده و نمک را کم کم اضافه و مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید ؛ خمیر را داخل ظرفی که چرب کرده اید قرار دهید و در ظرف را با پارچه بپوشانید و به مدت 1 – 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن 2 برابر شود ( هرچه محیط گرم تر باشد خمیر زودتر حجیم میشود ).

 

نان خامه ای

 

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را خوب پهن کنید ، نوارهای باریکی از خمیر برش بزنید ( نوارها باید نازک و به یک اندازه باشند ) ؛ دور قیف مخروطی فلزی یا هر وسیله فلزی مشابهی که دارید چرب کنید و خمیر را از قسمت باریک تر به سمت پهن تر رول کنید.

 

نان خامه ای

 

تمام خمیرها را به همین صورت اماده کنید و داخل سینی فر بچینید سپس سینی را داخل فری که از 30 دقیقه قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا خمیرها طلایی و ترد شوند سپس از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا خنک شوند.

 

نان خامه ای

 

برای تهیه کرم سفیده های تخم مرغ و آبلیمو را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خودش را بگیرد سپس کم کم پودر قند را اضافه و مخلوط کنید تا حالتی مانند خامه پیدا کند ، نان های خامه ای را پس از سرد شدن از قیف خارج کنید سپس داخل نان ها را با کرم پر کنید و 1 – 2 ساعت کناری قرار دهید تا کرم خودش را بگیرد سپس روی نان ها پودر قند بپاشید و سرو کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: